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2022.02.21 Mon

RoadMovies+(ロード・ムービーズプラス)でオリジナル楽曲を公開しました

Hondaが提供する、移動を素敵な思い出にするスマートフォン用動画作成アプリ「RoadMovies+(ロード・ムービーズプラス)」のアプリ内にオリジナル楽曲公開しました。

<「RoadMovies+」とは>

「RoadMovies+」は、短い動画撮影と簡単操作で映画の様な動画が作成できるスマートフォン用アプリ。気軽な移動が制限されるいまだからこそ移動を思い出に変え、“移動の大切さ”を感じ楽しんで欲しいとの想いで、およそ9年ぶりにアプリリリースしました。音楽をきっかけに移動を楽しむ新たな体験創出を提供します。

<RoadMovies+概要>
・アプリ情報ジャンル:写真/ビデオ(iOS)
・ダウンロード料金:無料
・OS情報:iOS14.8以降を搭載したスマートフォン
・公式サイトURL:https://www.honda.co.jp/appli/roadmoviesplus/
・公開楽曲:石橋英子「excursion」2月21日(月)公開 
STUTS「 Transition (Feeling Cozy)」2月28日(月)公開 
柴田聡子「どこへも行かないで」3月7日(月)公開予定 
・公開場所:RoadMovies+アプリ内 
・アプリダウンロードURL:https://roadmoviesplus.page.link/BHBK

2022.02.10 Thu

“For McCoy” LP Out Now

New LP “For McCoy” Out Now / 新しいLP “For McCoy” 発売中です

Label: Black Truffle
Format: LP + Digital
Catalogue Number: BT084
Official web site: blacktruffle.bandcamp.com/album/for-mccoy

Description
Black Truffle is pleased to announce For McCoy, a new work by Eiko Ishibashi dedicated to the widely loved character of Jack McCoy, portrayed by Sam Waterston in Law & Order. Following on from Hyakki Yagyō (BT064), For McCoy finds Ishibashi further exploring the unique space she has carved out in recent years, bringing together musique concrète techniques, ECM-inspired jazz, lush layers of synths and hints of pop into immersive and affecting structures crafted in her home studio, aided by a group of close collaborators.

Beginning with overlapping layers of descending flute lines, the expansive ‘I Can Feel Guilty About Anything’ (whose two parts stretch out over more than thirty minutes) unfolds with a free-associative logic, embracing dreamlike transitions and unexpected cinematic cuts. As a hovering cloud of synthetic tones and multi-tracked voices fans out from the spare opening moments, Joe Talia’s skittering cymbals settle into a gently propulsive groove, soon joined by melodic fragments performed by Daisuke Fujiwara on multi-tracked saxophone. As the drums cede to field recordings and ominous synth figures, the uncommon meeting of saxophone and electroacoustic techniques call to mind the more spacious moments of Michel Redolfi and André Jaume’s Synclavier-propelled oddity Hardscore or the early work of Gilbert Artman’s Urban Sax. As the piece continues on the LP’s second side, distant dialogue rumbles beneath a surface of processed flutes, blurring into a cavernously reverberant backdrop for stark ascending lines performed by MIO.O on violin. Eventually, the piece settles into a gorgeous passage of abstracted dream pop, where Ishibashi’s multitracked vocal harmonies glide atop synth chords, errant pings and snatches of outdoor sound.

Fragments of melodic material reappear throughout the spacious opening piece, finally stepping to the forefront on the closing track, ‘Ask Me How I Sleep at Night’. Here, over a shuffling groove supplied by Jim O’Rourke on double bass and Tatsuhisa Yamamoto on drums, layers of flutes, saxophones and guitars sound out melodies whose combination of twisting irregularity and soulful immediacy calls up prime Keith Jarrett, while their closely voiced harmonies suggest Kenny Wheeler or even Wayne Shorter’s Atlantis. In a classical gesture of closure, the web of melodic lines eventually leads back to the descending flute figures with which the record began. Presented in an immersive, impeccably detailed mix by Jim O’Rourke and arriving in a sleeve featuring Ishibashi’s beautiful drawings of Jack McCoy, For McCoy is an essential release for anyone following the enchanted and unique path being forged by Eiko Ishibashi.

Tracklisting
I can feel guilty about anything (Part 1)
I can feel guilty about anything (Part 2)
Ask me how I sleep at night

2022.02.09 Wed

映画『ドライブ・マイ・カー』のサウンドトラックが2曲ボートラ付きで配信開始。またバンドセットで大阪、四日市での単独公演も決定

映画『ドライブ・マイ・カー』のサウンドトラックが2曲ボートラ付きで配信開始。またバンドセットで大阪、四日市での単独公演も決定。

映画『ドライブ・マイ・カー』オリジナル・サウンドトラックは、アルバム1枚通して楽しめるよう石橋が10曲のアルバムとして完成させた作品でした。映画公開が世界中に拡大する中、アメリカの劇場予告編の全編に渡ってサウンドトラックが使用されたことに喜びに感じた本人によって、その予告編で使用された2曲をボーナストラックとした『Drive My Car Original Soundtrack (with bonus tracks)』が配信開始されました。その1曲、「Drive My Car (Hiroshima)」のオフィシャル・オーディオも公開となりました。

また初となる東京・ブルーノート公演続き、大阪・ビルボードライブ大阪、四日市・radi cafe apartmentでの単独公演が決定しました。
初披露となる6人編成でのライブ。昨年リリースされた濱口竜介監督の映画『ドライブ・マイ・カー』サウンドトラックの楽曲、ヨーロッパのレーベル”Black Truffles”から発売された『For McCoy』の楽曲などを交えながら演奏予定。


(公演詳細)

石橋英子 BAND SET
with ジム・オルーク、山本達久、マーティ・ホロベック、藤原大輔、松丸契

出演 :
Eiko Ishibashi (p, syn, fl, vo) 石橋英子(ピアノ、シンセ、フルート、ヴォーカル)
Jim O’Rourke (g) ジム・オルーク(ギター)
Tatsuhisa Yamamoto (ds) 山本達久(ドラムス)
Marty Holoubek (b) マーティ・ホロベック(ベース)
Daisuke Fujiwara (ts, fl) 藤原大輔(テナーサックス、フルート)
Kei Matsumaru (as, fl, cl) 松丸契(アルトサックス、フルート、クラリネット)

2022 4.22 fri.
[1st]Open16:30 Start17:30 [2nd]Ope19:30 Start20:30
at 大阪・ビルボードライブ大阪
サービスエリア¥7,000
カジュアルエリア¥6,500(1ドリンク付き)
※ご飲食代は別途ご精算となります。

発売日
Club BBL会員先行=2/15(火)12:00正午より
一般予約受付開始=2/22(火)12:00正午より
TICKETS INFO : http://www.billboard-live.com/pg/shop/index.php?mode=top&shop=2

[お問い合わせ] ビルボードライブ大阪: 06-6342-7722
〒530-0001大阪市北区梅田2丁目2番22号 ハービスPLAZA ENT B2

2022.4.23 sat
at 四日市・radi cafe apartment
Open17:30 Strat18:00
adv. ¥4,000
TICKETS INFO : http://radicafe.blogspot.com/2022/02/band-set-live.html

2022 4.13 wed., 4.14 thu.
[1st]Open17:00 Start18:00 [2nd]Open19:45 Start20:30
at 東京・BLUE NOTE TOKYO
TICKETS INFO : http://www.bluenote.co.jp/jp/artists/eiko-ishibashi/


(商品情報)
石橋英子
Drive My Car Original Soundtrack (with bonus tracks)
2022.2.9 Release
https://ssm.lnk.to/DMCOSwbt

石橋英子
Drive My Car
Original Soundtrack

[CD]
PECF-1185
¥2,500円+tax
[LP] 初回限定生産商品
PEJF-91038
¥3,500円+tax

石橋英子 | Eiko Ishibashi | Drive My Car (Hiroshima) (Official Audio)
https://youtu.be/Sp3GQ_3eg10

Drive My Car (Kafuku) Official Music Video
Starring : 三浦透子 | Toko Miura
Director, Editor : 濱口竜介 | Ryusuke Hamaguchi

[Track List]
01. Drive My Car
02. Drive My Car (Misaki)
03. Drive My Car (Cassette)
04. Drive My Car (the important thing is to work)
05. “We’ll live through the long, long days, and through the long nights”
06. “We’ll live through the long, long days, and through the long
nights” (SAAB 900)
07. “We’ll live through the long, long days, and through the long nights” (Oto)
08. Drive My Car (Kafuku)
09. Drive My Car (The truth, no matter what it is, isn’t that frightening)
10. “We’ll live through the long, long days, and through the long
nights” (And when our last hour comes we’ll go quietly)

(with bonus tracks)
11. Drive My Car (Hiroshima)
12. “We’ll live through the long, long days, and through the long
nights” (different ways)

石橋英子
『For McCoy』

[LP] Now on Sale

01. I Can Feel Guilty About Anything – Part 1
02. I Can Feel Guilty About Anything – Part 2
03. Ask Me How I Sleep at Night

2022.01.27 Thu

バンドセットでのブルーノート東京公演開催決定

バンドセットでのブルーノート東京公演開催決定
映画『ドライブ・マイ・カー』のサウンドトラック、アルバム『For McCoy』の楽曲の生演奏も交えながらの2DAYS公演。

(公演詳細)

EIKO ISHIBASHI BAND SET
with Jim O’Rourke, Tatsuhisa Yamamoto, Marty Holoubek, Daisuke
Fujiwara, Kei Matsumaru

石橋英子 BAND SET
with ジム・オルーク、山本達久、マーティ・ホロベック、藤原大輔、松丸契

2022 4.13 wed., 4.14 thu.
[1st]Open5:00pm Start6:00pm [2nd]Open7:45pm Start8:30pm
at BLUE NOTE TOKYO

出演 :
Eiko Ishibashi (p, syn, fl, vo) 石橋英子(ピアノ、シンセ、フルート、ヴォーカル)
Jim O’Rourke (g) ジム・オルーク(ギター)
Tatsuhisa Yamamoto (ds) 山本達久(ドラムス)
Marty Holoubek (b) マーティ・ホロベック(ベース)
Daisuke Fujiwara (ts, fl) 藤原大輔(テナーサックス、フルート)
Kei Matsumaru (as, fl, cl) 松丸契(アルトサックス、フルート、クラリネット)

TICKETS INFO : http://www.bluenote.co.jp/jp/artists/eiko-ishibashi/

2021.10.27 Wed

Drive My Car Original Soundtrack 12/20 LPリリースされます

濱口竜介監督による映画「ドライブ・マイ・カー」オリジナル・サウンドトラックがLPでリリースされます。初回限定生産商品となりますので全国のレコードショップでご予約の上、ご購入ください。


(商品情報)

石橋英子
Drive My Car
Original Soundtrack

[LP] 初回限定生産商品
2021.12.20 Release
PEJF-91038
¥3,500円+tax

Now on Sale
[Digitai]
https://ssm.lnk.to/DMCOS
[CD]
PECF-1185
¥2,500円+tax

[Track List]
01. Drive My Car
02. Drive My Car (Misaki)
03. Drive My Car (Cassette)
04. Drive My Car (the important thing is to work)
05. “We’ll live through the long, long days, and through the long nights”
06. “We’ll live through the long, long days, and through the long
nights” (SAAB 900)
07. “We’ll live through the long, long days, and through the long nights” (Oto)
08. Drive My Car (Kafuku)
09. Drive My Car (The truth, no matter what it is, isn’t that frightening)
10. “We’ll live through the long, long days, and through the long
nights” (And when our last hour comes we’ll go quietly)


(映画情報)

「ドライブ・マイ・カー」
原作:村上春樹 「ドライブ・マイ・カー」 (短編小説集「女のいない男たち」所収/文春文庫刊)
監督:濱口竜介 脚本:濱口竜介 大江崇允 音楽:石橋英子

【ストーリー】

舞台俳優であり、演出家の家福悠介。彼は、脚本家の妻・音と満ち足りた日々を送っていた。しかし、音はある秘密を残したまま突然この世からいなくなってしまう――。2年後、演劇祭で演出を任されることになった家福は、愛車のサーブで広島へと向かう。そこで出会ったのは、寡黙な専属ドライバーみさきだった。喪失感を抱えたまま生きる家福は、みさきと過ごすなか、それまで目を背けていたあることに気づかされていく…

西島秀俊
三浦透子 霧島れいか
パク・ユリム ジン・デヨン ソニア・ユアン
ペリー・ディゾン アン・フィテ 安部聡子
岡田将生

製作:『ドライブ・マイ・カー』製作委員会 製作幹事:カルチュア・エンタテインメント、ビターズ・エンド
制作プロダクション:C&Iエンタテインメント 配給:ビターズ・エンド ©2021 『ドライブ・マイ・カー』製作委員会

公式サイト https://dmc.bitters.co.jp/
●Twitter  https://twitter.com/drivemycar_mv
●Facebook  https://www.facebook.com/drivemycar.mv/
●Instagram https://www.instagram.com/drivemycar_mv/?igshid=uv86pm8ks6x1

2021.08.17 Tue

原作: 村上春樹、監督: 濱口竜介による映画「ドライブ・マイ・カー」。石橋英子によるオリジナル・サウンドトラックから、監督: 濱口竜介が手掛けたミュージック・ビデオが公開!完全限定生産でカセット・テープも発売決定。

本年度カンヌ国際映画祭脚本賞受賞ほか全4冠!原作: 村上春樹、監督:濱口竜介による映画「ドライブ・マイ・カー」。石橋英子によるオリジナル・サウンドトラックから、監督:濱口竜介が手掛けたミュージック・ビデオが公開!完全限定生産でカセット・テープも発売決定。

世界中に熱狂的ファンを持つ作家・村上春樹が、2013年に発表した短編小説「ドライブ・マイ・カー」。この珠玉の名作が日本映画界・若手実力派No.1の呼び声高い濱口竜介監督により映画化。本年度カンヌ国際映画祭、日本映画史上初となる脚本賞受賞ほか全4冠の快挙を成し遂げ、大きな注目を集める中、いよいよ8月20日に全国公開となります。

本作のサウンド・トラックを手掛けたのは、日本を拠点に海外のレーベル、バンドキャンプなどでコンスタントに作品をリリースし、独自の活動を続けている石橋英子。すでに発表されていた8/18のCDリリースに加えて、映画公開日となる8/20には映画本編において重要な役割を示すカセット・テープが完全限定生産で発売されることが決定した。映画に登場するサーブと同じ、赤色のカセット・テーブは必聴のアイテムだ。
カセットは店舗限定での発売となるので、販売店舗をチェックしてからぜひご購入ください。

また、濱口監督自身が手掛けた「Drive My Car (Kafuku)」のミュージック・ビデオが本日公開となった。ワンカットのドライブシーンは映画本編のディレクターズ・カットと思える贅沢な映像でもあり、映画本編へと誘う、イントロダクションのようにも感じさせる。ヒロインの寡黙なドライバーみさきを演じる三浦透子の存在感ある佇まいにも注目である。
邂逅すべく宿命にあったと感じる、濱口竜介×石橋英子、2人の映画監督と音楽家による新たな作品が産み落とされた。

石橋英子 | Eiko Ishibashi | Drive My Car (Kafuku) (Official Audio)

Starring : 三浦透子 | Toko Miura

Director, Editor : 濱口竜介 | Ryusuke Hamaguchi
Shooting : 四宮秀俊 | Hidetoshi Shinomiya
Lighting : 高井大樹 | Daiki Takai
Styling : 纐纈春樹 | Haruki Kouketsu
Hair and Makeup : 市川温子 | Haruko Ichikawa
Color Grading : 北山夢人 | Yumeto Kitayama
Producer : 山本晃久 | Teruhisa Yamamoto

PIano,Flute,Electronics : 石橋英子 | Eiko Ishibashi
Bass : Marty Holoubek
Drums : 山本達久 | Tatsuhisa Yamamoto
Mix : JIm O’Rourke


(商品情報)

石橋英子
Drive My Car
Original Soundtrack
NEWHERE MUSIC

<CD>
2021.8.18 Release
PECF-1185 / NWM-005
定価:¥2,750 (税抜価格¥2,500)

<カセット>
2021.8.20 Release
PETF – 91039 / NWM-006
定価:¥2,200 (税抜価格¥2,000)

(カセット販売店舗)
・CINE QUINTO (東京)
・SPACE SHOWER STORE
https://spaceshowerstore.com/detail.php?goods_id=2838
・LOS APSON? (東京)
https://losapson.shop-pro.jp/
・waltz (東京)
https://waltz-store.online/
・STEREO RECORDS (広島)
http://www.stereo-records.com/

<曲目>
01. Drive My Car
02. Drive My Car (Misaki)
03. Drive My Car (Cassette)
04. Drive My Car (the important thing is to work)
05. “We’ll live through the long, long days, and through the long nights”
06. “We’ll live through the long, long days, and through the long
nights” (SAAB 900)
07. “We’ll live through the long, long days, and through the long nights” (Oto)
08. Drive My Car (Kafuku)
09. Drive My Car (The truth, no matter what it is, isn’t that frightening)
10. “We’ll live through the long, long days, and through the long
nights” (And when our last hour comes we’ll go quietly)


(映画情報)

「ドライブ・マイ・カー」
監督:濱口竜介 × 主演:西島秀俊 × 脚本:濱口竜介
8月20日(金)より、TOHOシネマズ日比谷ほか全国ロードショー

【ストーリー】

舞台俳優であり、演出家の家福悠介。彼は、脚本家の妻・音と満ち足りた日々を送っていた。しかし、音はある秘密を残したまま突然この世からいなくなってしまう――。2年後、演劇祭で演出を任されることになった家福は、愛車のサーブで広島へと向かう。そこで出会ったのは、寡黙な専属ドライバーみさきだった。喪失感を抱えたまま生きる家福は、みさきと過ごすなか、それまで目を背けていたあることに気づかされていく…

西島秀俊
三浦透子 霧島れいか
パク・ユリム ジン・デヨン ソニア・ユアン
ペリー・ディゾン アン・フィテ 安部聡子
岡田将生

原作:村上春樹 「ドライブ・マイ・カー」 (短編小説集「女のいない男たち」所収/文春文庫刊)
監督:濱口竜介 脚本:濱口竜介 大江崇允 音楽:石橋英子
製作:『ドライブ・マイ・カー』製作委員会 製作幹事:カルチュア・エンタテインメント、ビターズ・エンド
制作プロダクション:C&Iエンタテインメント 配給:ビターズ・エンド ©2021 『ドライブ・マイ・カー』製作委員会
公式サイトdmc.bitters.co.jp
●Twitter  https://twitter.com/drivemycar_mv
●Facebook  https://www.facebook.com/drivemycar.mv/
●Instagram hhttps://www.instagram.com/drivemycar_mv/?igshid=uv86pm8ks6x1

2021.07.08 Thu

本年度カンヌ国際映画祭コンペティション部門に正式出品された原作: 村上春樹、監督: 濱口竜介による映画「ドライブ・マイ・カー」。オリジナル・サウンドトラックが発売決定。

世界中に熱狂的ファンを持つ作家・村上春樹が、2013年に発表した短編小説「ドライブ・マイ・カー」。この珠玉の名作が日本映画界・若手実力派No.1の呼び声高い濱口竜介監督により映画化。本年度カンヌ国際映画祭コンペティション部門に正式出品も決定し大きな注目を集める中、いよいよ8月20日に全国公開となります。

邂逅すべく宿命にあったと感じる、濱口竜介×石橋英子によるオリジナル・サウンドトラックが映画公開直前の8月18日に発売決定!2つのメロディーから解き放たれた、10の音楽たち。映画のために書き下ろした音楽を、1つの音楽作品として新たに構築。映画と共に、光彩を放つ傑作が完成しました。
今回ジャケット・デザインはこれまでも石橋の作品を手掛けてきた木村豊(Central67)が担当。さらには、映画のビジュアルをモチーフにしたイラストを赤尾真代が書き下ろし、手元に置きたくなるデザインに仕上がっている。


(商品情報)

石橋英子
Drive My Car
Original Soundtrack

<CD>
NEWHERE MUSIC
PECF-1185 / NWM-005
定価:¥2,750 (税抜価格¥2,500)

<曲目>

01. Drive My Car
02. Drive My Car (Misaki)
03. Drive My Car (Cassette)
04. Drive My Car (the important thing is to work)
05. “We’ll live through the long, long days, and through the long nights”
06. “We’ll live through the long, long days, and through the long
nights” (SAAB 900)
07. “We’ll live through the long, long days, and through the long nights” (Oto)
08. Drive My Car (Kafuku)
09. Drive My Car (The truth, no matter what it is, isn’t that frightening)
10. “We’ll live through the long, long days, and through the long
nights” (And when our last hour comes we’ll go quietly)

<ミックス / マスタリング>
ジム・オルーク

<参加アーティスト>
ジム・オルーク、山本達久、マーティ・ホロベック、須藤俊明、波多野敦子


(石橋英子 コメント)

この度、「ドライブ・マイ・カー」のサントラをリリースする事になりました。

映画の中の素晴らしい台詞、演技、映像自体が、時代や場所を乗り越えて包み込む大きな詩のようで、その詩に音楽をつける、歌はないけど、歌をつくるような姿勢で望んでいました。

このサントラが少しでも映画「ドライブ・マイ・カー」の魅力を引き立たせるものでありますように。
この映画の体験を少しでも思い出せるものでありますように。

濱口監督はじめ、作品を支えているスタッフ、素晴らしい演技を見せてくださった俳優の皆様、山本プロデューサー、原作の村上春樹さん、いつもレコーディングやライブを共にしてくれるジムさん、たつ、須藤さん、マーティ、敦子さん、カフカ、スタッフに感謝したいと思います。

(Profile)

楽家。映画音楽の制作をきっかけにソロ作品を作り始める。近年では海外フェスティバルへの参加や海外レーベルからの作品リリースなど活動範囲は多岐に渡る。
これまでに映画『夏美のホタル』、『アルビノの木』(16)、アニメ「無限の住人-IMMORTAL-」(19)、劇団マームとジプシーの演劇作品、シドニーのArt
Gallery of NSWの「Japan Supernatural」展などの音楽を手掛ける。

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(映画情報)

「ドライブ・マイ・カー」
監督:濱口竜介 × 主演:西島秀俊 × 脚本:濱口竜介
8月20日(金)より、TOHOシネマズ日比谷ほか全国ロードショー

【ストーリー】

舞台俳優であり、演出家の家福悠介。彼は、脚本家の妻・音と満ち足りた日々を送っていた。しかし、音はある秘密を残したまま突然この世からいなくなってしまう――。2年後、演劇祭で演出を任されることになった家福は、愛車のサーブで広島へと向かう。そこで出会ったのは、寡黙な専属ドライバーみさきだった。喪失感を抱えたまま生きる家福は、みさきと過ごすなか、それまで目を背けていたあることに気づかされていく…

西島秀俊
三浦透子 霧島れいか
パク・ユリム ジン・デヨン ソニア・ユアン
ペリー・ディゾン アン・フィテ 安部聡子
岡田将生

原作:村上春樹 「ドライブ・マイ・カー」 (短編小説集「女のいない男たち」所収/文春文庫刊)
監督:濱口竜介 脚本:濱口竜介 大江崇允 音楽:石橋英子
製作:『ドライブ・マイ・カー』製作委員会 製作幹事:カルチュア・エンタテインメント、ビターズ・エンド
制作プロダクション:C&Iエンタテインメント 配給:ビターズ・エンド ©2021 『ドライブ・マイ・カー』製作委員会
公式サイトdmc.bitters.co.jp
●Twitter  https://twitter.com/drivemycar_mv
●Facebook  https://www.facebook.com/drivemycar.mv/
●Instagram https://www.instagram.com/drivemycar_mv/?igshid=uv86pm8ks6x1

2020.07.21 Tue

Hyakki Yagyo T-shirtをbandcampにて発売開始

New LP “Hyakki Yagyo”のT-shirtをbandcampにて発売開始しました。デザインは阿部周平さんです。

Hyakki Yagyo T-shirt &Melody Restaurant Tiger T-shirt designed by Shuhei Abe are now available on Bandcamp.

Buy Now

2020.07.21 Tue

『無限の住人-IMMORTAL-』 オリジナルサウンドトラックが発売決定

アニメのために作り上げた楽曲たちを、オリジナルサウンドトラックのリリースにあたり再構築し、オリジナル・アルバムとしても楽しめる作品へと仕上がっている。
アルバムジャケット画はアニメ本作品の監督でもある浜崎博嗣さんが自ら手掛け、さらにアートワークの監修も担当。

ORIGINAL SOUNDTRACK「無限の住人-IMMORTAL-」
2020.8.19 Release
PCCG.01932
¥3,000+税

1. Founding 開闢 ─かいびゃく─
2. Song of the Bugs 蟲の唄 ─むしのうた─
3. Wing Roots 羽根 ─はね─
4. Animal 獣 ─けもの─
5. Dream Pangs 夢弾 ─ゆめびき─
6. 100 Spectacular Dances 焉舞百景 ─えんぶひゃっけい─
7. Massacre 鏖 ─みなごろし─
8. Twilight 誰そ彼 ─たそかれ─
9. Ten Final Pushes 十掉尾 ─じゅっとうび─
10. Amendments 改起 ─かいき─
11. Unending 霏々 ─ひひ─
12. Banshee’s Cries 鬼哭 ─きこく─
13. Ceremonial Bond 儀結 ─ぎけつ─
14. Fall Frost 秋霜─しゅうそう─

2020.07.19 Sun

Oren Ambarchi主催レーベル”Black Truffle”からアナログ「Hyakki Yagyō」をリリースします

2020.7.24 Release
Black Truffle
BT064

1. Hyakki Yagyō Part 1
2. Hyakki Yagyō Part 2

Available from these fine distributors:
USA – Forced Exposure www.forcedexposure.com
Europe – Kompakt www.kompakt.fm/labels/black_truffle

Black Truffle is pleased to announce a new solo album by Eiko Ishibashi, her first for the label, following on from the duo recording Ichida alongside bassist Darin Gray. Hyakki Yagyō (Night Parade of One Hundred Demons) was produced for the ‘Japan Supernatural’ exhibition at The Art Gallery of New South Wales, Sydney focusing on ghost stories and folklore from the Edo period onwards. As with The Dream My Bones Dream (Drag City, 2018), the album is a response to troubling questions about Japanese history, and the influence of the past upon the present, but finds Ishibashi shifting further away from her earlier piano-led songwriting and showing a deepening interest in electronics and audio collaging.

The two sidelong parts of Hyakki Yagyō feature layered synthesisers, acoustic instrumentation, recited verse and field recordings, at times densely mixed but always with a subtle interplay of changing elements. The influence of European and American forerunners as diverse as Alvin Curran, David Behrman and Strafe Für Rebellion can be traced, yet at the same time Ishibashi evokes the flute and string sounds associated with Japanese storytelling, and draws directly on the subversive literary tradition of Kyoka (‘mad poetry’) with a verse by the 15th-century poet Ikkyū Sōjun repeated throughout the album. Revisiting what has gone before, re-thinking what is possible musically, as a way of articulating what else might be possible in the future.

As Ishibashi’s liner notes make clear, the album reflects an attention to persistent dangers, myths and evasions in Japanese culture – as well as the lurking uncertainties that might threaten positive change. This would seem to be manifested in the emerging melodies soon met by dissonance, erratic collisions and near silence, as well as the eerie manipulation of the double-tracked vocals. Ishibashi’s underlying concerns ring true more widely of course. Hyakki Yagyō is a work of multiplicities, and mystery, a landscape where nothing is as it seems at first, and everything is vulnerable to sudden violent interruptions.

The album was produced with regular collaborators Jim O’Rourke (double bass) and Joe Talia (percussion), and features dancer and choreographer Ryuichi Fujimura performing Ikkyū’s satirical tanka. O’Rourke’s immersive mix creates a three-dimensional effect, with Ishibashi’s various sound sources enmeshing and interacting in captivating ways.

Pressed on coloured vinyl and presented in a deluxe package with an inner sleeve featuring an artist portrait and liner notes from Eiko Ishibashi. Cover and label design by Shuhei Abe. Back cover design by Lasse Marhaug. Mixed and mastered by Jim O’Rourke.

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